Pozycjonowanie i marketing

Pozycjonowanie – co musisz o nim widzieć?

Pozycjonowanie w dobie internetu to wręcz konieczność, jeżeli chce się istnieć w sieci. Liczba użytkowników internetu ciągle wzrasta. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 93% internautów. Z tego powodu warto dołożyć starań, aby nasza strona internetowa została odnaleziona w wynikach wyszukiwania przez użytkowników.
Na pozycjonowanie składa się szereg działań, które mają na celu zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania, a dobra agencja dobrze się tym zajmie. Pozycjonowanie często łączy się z działaniami SEO. Nierzadko zdarza się, że te działania nie są w pełni zgodne z wytycznymi wyszukiwarek.

skuteczne pozycjonowanie
skuteczne pozycjonowanie

Wpisując w wyszukiwarkę jakieś hasło, wyświetla nam się lista stron internetowych, które wyszukiwarka uzna za pasujące do naszego zapytania. I tutaj właśnie wkracza pozycjonowanie, by witryny miały lepsze, wyższe pozycje.
Pierwsze wyniki oraz wyniki po boku strony oznaczone hasłem „reklama” są to płatne kampanie reklamowe. Jeżeli chcemy, żeby nasza strona była wyświetlana na daną frazę, musimy za to zapłacić.
Wyszukiwarka rozpoznaje naszą lokalizację, dlatego jeżeli znajdujemy się w Warszawie i wpiszemy hasło „agencja interaktywna” uzyskamy takie same wyniki wpisując „agencja interaktywna Warszawa”.
Wyświetlane wyniki nie są przypadkowe. Na pierwszych pozycjach znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego hasła. Za kolejność wyświetlania się witryn odpowiada algorytm wyszukiwarki Google. Jest wiele czynników, które wpływają na to, że jedna strona znajduje się wyżej od innych i są to: czynniki związane z treścią i działaniem strony oraz czynniki związane z popularnością witryny w sieci. Do tych pierwszych możemy zaliczyć: ilość treści na stronie, występowanie właściwych haseł w tekście i w nagłówkach, aktualizacja tekstów i ich oryginalność, szybkość ładowania strony, optymalizacja. Do drugiej grupy możemy zaliczyć: linki z innych stron internetowych, jakość stron, które linkują, obecność w różnych social media.

Dlaczego warto zdecydować się na marketing internetowy?

Dobra strategia marketingowa sprzyja pozycjonowaniu. Warto wiedzieć również na temat marketingu w kontekście planowania polepszania pozycji naszej witryny w sieci. Agencja marketing internetowy dba o to aby strategi a była dobrze dobrana i skuteczna. Zatem ilość osób, które wejdą na naszą witrynę zależy od tego, jakie hasło zostało wpisane w Google i od tego, na jakiej pozycji znajduje się strona w wynikach wyszukiwania właśnie na to hasło. Im wyżej znajduje się nasza strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik, który wpisał hasło, kliknie właśnie na naszą stronę. Dodatkowo, dobrze zoptymalizowana strona będzie miała wysokie pozycje na większą liczbę haseł i będzie częściej odwiedzana.
Wysoka pozycja jest osiągnięta raz na zawsze” – otóż nie. Algorytm pozycjonowania w wyszukiwarce zmienia się codziennie, do tego dochodzi konkurencja, przez co pozycja strony nigdy nie jest gwarantowana ani stała. Nikt nie zna algorytmu Google, więc wszystkie działania SEO są oparte na doświadczeniu, wiedzy i obserwacji firmy pozycjonującej. Utrzymanie strony na wysokiej pozycji wymaga ciągłych działań i nie ma gwarancji osiągnięcia pozycji.

Zobacz również : Agencja marketing internetowy.